Hi blind person and screen reader. Go to sitemenu or content

Bedrift À la Carte og Springbrett for Traktorpikene trakk fulle hus i Trondheim

Bedrift À la Carte og Springbrett for Traktorpikene trakk fulle hus i Trondheim

Publisert:

Connect Trøndelag takker alle flotte paneldeltakere og andre bidragsytere etter at vi for andre gang arrangerte Bedrift À la Carte og Live Springbrett i Trondheim i samarbeid med House of Knowledge og Tekna onsdag 29. mars 2017.

Bedrift À la Carte, nå arrangert for andre gang, skal være en møteplass for de som er entreprenører, de som har en i magen, de som har vært eller de som studerer for å bli en; det er en kveld med rom for mye læring, inspirasjon, diskusjon og ikke minst en møteplass for likesinnede.  

Som intellektuell forrett, serverte Connect Trøndelag, Tekna, NAV og Innovasjon Norge informasjon om virkemidlene de tilbyr entreprenører.  Har du rett til dagpenger, kan det være NAV som muliggjør din satsning på å bli gründer.  Har du en god ide, er det Innovasjon Norge som kan hjelpe deg til finansiering og god partnerskap.  Og har du et vekstpotensiale men trenger eksperthjelp, er det Connect som kan koble deg til de dyktige fageksperter som kan løfte planen din og gi deg vinger til å fly.

Gjestene fikk servert fire korte hovedretter for læring og refleksjon fra fire dyktige selskaper.  House of Knowledge, BDO, Inventas og Utbrudd Performance Marketing ga oss raske leksjoner innen idebeskyttelse, organisasjon, produktutvikling og digital markedsføring.

Lars-Tore fra Utbrudd Performance Marketing 

May-Lisbeth og hennes team fra BDO

Eivind fra Inventas viser historien til MovieMask

Magnus fra House of Knowledge.

Desserten vi fikk servert til slutt, et live springbrett med Traktorpikene fra Grong, var kanskje det som skapte mest engasjement, iallefall var det utrolig mye å lære både for bedriften og for publikum.  Et suverent panel av eksperter, sammensatt av topp kompetanse som Traktorpikene manglet, sørget for at de fikk utrolig mange nyttige tips, refleksjoner og råd på veien fremover.  De fikk innspill fra eksperter på klesproduksjon, sammensetning av kolleksjon, produksjon i Asia vs innen EU, distribusjon, søm, markedsføring, storytelling, drift av nettbutikk, avtaleverk som behøves, landbruksmarkedet, og masse nyttig innen forretningsstrategi og markedsplaner.  En stor takk igjen til de flotte ekspertene som stilte opp, en stor takk til vertskapet fra Grong Sparebank og en stor takk til Innovasjon Norge.